اطلاعات کامل در مورد ردیاب های GPS خودرویی

 

سیستم های ردیاب بر اساس GPS، تجهیزات قابل حملی هستند که به مدیران ناوگان ها، والدین و صاحبان همه انواع خودرویی قابلیت نمایش دادن و ردیابی خودروها و کامیون ها را می دهد. ردیاب های GPS آنلاین برای خودروها قابلیت ایجاد اطلاعات لحظه ای سرعت و مکان را دارند. بعضی از ردیاب های GPS خودرویی قابلیت تنظیم هشدارهای آنلاین برای بیرون رفتن از محدوده سرعت و جغرافیایی تعیین شده را نیز دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد GPS به جی پس اس چیست و چگونه کار می کند؟ و یا سامانه موقعیت یاب جهانی مراجعه کنید. یکی از معتبرترین برندهای جهان در زمینه جی پی اس های خودرویی، دریایی، هوایی و ورزشی شرکت گارمین بوده که برای کسب اطلاعات بیشتر به جی پی اس گارمین مراجعه کنید.

چگونه ردیاب های GPS کار می کنند؟

ردیاب های GPS از یک شبکه ای از ماهواره های مخصوص موقعیت سنجی برای تعیین موقعیت یک وسیله استفاده می کند. ایده اولیه این است که یک ردیاب GPS از یک پروسه ای به نام trilateration برای تعیین موقعیت فیزیکی بر اساس فاصله آن از سه ماهواره GPS استفاده می کند. این شبیه به تکنولوژی است که بر اساس سیستم ناوبری خودرو کار می کند.
تفاوت یک ردیاب GPS و یک سیستم ناوبری خودرویی بر این اساس است که سیستم ناوبری موقعیت خود و جهت های رانندگی را فراهم کرده در حالیکه یک ردیاب هم توانایی ثبت عادت های رانندگی شما و هم اطلاع رسانی لحظه ای آن را دارد.
هنگامی که یک ردیاب GPS برای یک خودرو قابلیت اطلاع رسانی موقیعت آن را دارد، از تکنولوژی دقیقا مشابه با موبایل شخصی خود در هنگام برقراری تماس و یا اتصال به اینترنت استفاده می کند. به همین دلیل است که ردیاب های خودرویی یک هزینه شارژ ماهیانه یا سالیانه دارد.

ردیاب های خودرویی در کجاها استفاده می شوند؟

هدف اصلی یک ردیاب GPS خودرویی این است که به شما اجازه دهد تا از موقعیت خودروی خود در تمام زمان ها مطلع شوید. علاوه بر آن سناریوهای مختلف نیز به شما ارائه داده که هر کدام می تواند مفید باشند. برای مثال اگر خودروی شما به سرقت رفت اما یک ردیاب نصب کرده باشید می توانید پلیس را به موقعیت دقیق آن ببرید.

همچنین از ردیاب های GPS خودرویی برای کنترل فرزندانتان نیز می توانید استفاده کنید. اگر یک ردیاب خوب را در خودروی فرزند خود نصب کنید، می توانید موقعیت آن ها را در لحظه مشاهده کرده و یا یک ذخیره ای از جاهایی که بوده اند و حتی اگر محدوده مجاز سرعت را شکسته باشند را مشاهده کنید.

همچنین ردیاب های خودرویی برای مدیران ناوگان های بزرگ خودرویی و کامیونی نیز مفید هستند. مدیران ناوگان های حمل و نقل برای کاهش هزینه های خود و همچنین ردیابی خودروهای خود و مسیرهایی که قبلا رفته اند بسیار مفید هستند. همچنین از لحاظ امنیتی و برای جلوگیری از سرقت خودروهای خود با نصب این ردیاب ها می توانند اطمینان خاطر خود را فراهم نمایند.

FLEET

 

مانند هر وسیله دیگر، می توان از ردیاب ها نیز در جنبه های منفی آن نیز استفاده کرد. برای مثال این ردیاب ها را می توان بدون اطلاع صاحب خودرو به آن متصل کرده و به صورت دقیق اطلاع کامل از مکان ها و زمان هایی که خودرو در آن است دریابد. اگر شما به این موضوع شک کردید، می توانید با بررسی مقاله محل دریاب خودرو از ردیاب های مخفی داخل وسیله خود مطلع شوید.

اگر شما فکر می کنید که هر شرایطی که ممکن است بخواهید بدانید که خودروی شما کجا قرار دارد و یا کجاها قرار داشته است به یک ردیاب خودرویی GPS نیاز دارید.  تنها هشدار این است که بیشتر ردیاب ها برای فراهم نمودن اطلاعات مکانی لحظه ای، به سرویس تماس نیاز دارند.

چگونه از یک ردیاب استفاده می کنید؟

استفاده از یک ردیاب GPS خودرو در خودروی خود نسبتا ساده می باشد اما اندکی هر ردیاب با دیگری متفاوت می باشد. تفاوت اصلی منبع توان ردیاب ها می باشد اما بهترین ایده این است که ابتدا به سراغ کتابچه راهنما بروید.
تعدادی از ردیاب های GPS طوری طراحی شده اند که به کانکتور (OBD-II) دیاگ خودرو که معمولا در زیر داشبورد نزدیک پای راننده قرار دارد متصل شوند. مزیت این ردیاب ها این است که توان خود را به صورت مستقیم از کانکتور دیاگ می گیرند و در نتیجه استفاده آن ها بسیار راحت است.
بعضی دیگر از ردیاب های خودرویی طوری طراحی شده اند که به یک سوکت روشن کننده سیگار متصل شده که محدودیت آن محل نصب می باشد. استفاده و نصب این ردیاب ها بسیار آسان بوده اما بعضی از آن ها طوری طراحی شده اند که زمان هایی که شما رانندگی نیز نمی کنید از باتری خودرو استفاده می کند. در این مورد، شما باید ردیاب را قطع کنید تا از خالی شدن باتری جلوگیری کنید.
بیشتر ردیاب های GPS خودرویی مجزا توسط باتری داخلی تغذیه می شوند و بدین معناست که در هر مکان می توانند نصب شوند. به دلیل اینکه منبع توان خارجی وجود ندارد این نوع از ردیاب ها باید به صورت تناوبی برداشته و دوباره شارژ شوند و در غیر این صورت غیرفعال می شوند.
هنگامی که یک ردیاب خودرویی بر روی خودروی خود نصب کرده باشید، می توانید نرم افزار آن را بر روی کامپیوتر، تلفن همراه و یا تبلت استفاده کرده تا محل دقیق آن را به صورت آنلاین مشاهده کنید.
برای اطلاعات دقیق تر در مورد نحوه نصب ردیاب های خودرویی به نصب ردیاب روی خودرو مراجعه نمایید.

آیا ردیاب های خودرویی قانونی هستند؟

با توجه به اینکه تمامی موارد استفاده از هر وسیله ای به غیر از مواردی که توسط قانون گذار، قانونی معرفی شده باشد مبنای عمل غیرقانونی می باشد و در نتیجه استفاده در آن موارد شما را می تواند به دردسرهای بزرگی بیندازد. در این مواقع و برای حصول اطلاعات بیشتر با یک حقوق دان مشورت کنید.
اما به صورت کلی اگر خودرو مربوط به خودتان باشد، استفاده از ردیاب مجاز می باشد. این مورد هم بدین معناست که خودرو شخصی خودتان بوده و یا توسط شرکت خودتان مدیریت شوید. در نتیجه اگر میخواهید فرزند خود  و یا کارمندان خود در زمان های کاری را ردیابی کنید این قابلیت برای شما قانونی می باشد.
اگر شما صاحب خودرویی نیستید، معمولا نصب ردیاب داخل آن قانونی نیست. البته در مسائل امنیتی استثناهایی برای پلیس وجود دارد.